2019. május 6., hétfő

Részletek a magyarországi misszió alapításáról - III.

Sok egyeztetés és előkészítő munka után 2003. február 22-én végre megérkeztem Magyarországra, hogy megkezdjem, amire a Szentlélek hivatott. Eleinte Győrben a Mária Iskolatestvérek rendházában laktam, akik nagy szeretettel fogadtak és rendkívül sokat segítettek számomra.

2003. október 8-án a Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság megadta az engedélyt és bejegyezte az Alexiánus Testvérek Kongregációját Magyarországon. Ezek után meglátogattam a Magyar Püspöki Konferencia elnökét Veres András püspök urat. Ő szeretettel fogadott és bejegyezte az Alexiánus Testvéreket a magyarországi férfi szerzetesrendek közé.

A bejegyzés után Győr kertvárosába Ménfőcsanakra költöztem és vásároltam egy szerény kis házat, melyből létrejött a Szerzetesrend első rendháza, amit Názáretnek neveztem el.

2004. január 24-én ellátogatott a generális atya Edward Walsh C.F.A., valamint Lawrence Kruger C.F.A. és megtekintették a rendházat.

2004. január 27-én Várszegi Asztrik OSB főapát megáldotta az első Alexiánus rendházat Ménfőcsanakon. Későbbiekben pedig tervbe került egy saját építésű rendház kivitelezése...