2019. május 1., szerda

Részletek a magyarországi misszió alapításáról - II.

A Munkás Szent József ünnepén folytassuk missziónk megalakulásának történetét, József testvér tolmácsolásában.

2001-ben már, mint örök fogadalmas testvér látogattam haza Magyarországra és fogtam bele az alapítás immáron konkrét szervezésébe. Körbejártam az összes érintett hivatalt és konkrét információkkal tértem vissza az USA-ba.

Mindezek után 2002 februárjában a tartományi tanács elé terjesztettem a terveimet és elképzeléseimet, a magyarországi missziót illetőleg. A tanács döntésére várakozva is tovább folytattam célom népszerűsítését a testvérek között. Így ennek egyik fontos állomása volt, 2002 augusztusában megrendezésre került Káptalan, ahol előadást tartottam az ott megjelent testvéreknek és rendfőnököknek, akik között tettszést aratott a magyarországi misszió ötlete. Ezen eseményeknek köszönhetően 2002 szeptemberében megkaptam az engedélyt a Generális tanácstól, hogy létrehozzam szülőföldemen az Alexiánus Testvérek Kongregációjának magyarországi misszióját.

Kép: Lawrence Krueger CFA testvér, akkori provinciális, jelenlegi generális és Czébán József Ferenc testvér